LISTA
OBIECTIVELOR STRUCTURILOR MEMBRE ALE CONSILIULUI NATIONAL AL SOCIETATII CIVILE
(CNSC)
PROPUSE
VIITOAREI GUVERNARI
*
Luand act
de lichidarea democratiei constitutionale in Romania, prin desfiintarea in
practica a deciziilor Legislativului si Puterii Judecatoresti, de catre
Executiv,
Constatand
incalcarea violenta si grava a drepturilor omului, incepand cu dreptul la
munca, la sanatate, la invatamant, la cultura, la un trai decent, la
proprietatea dobandita si culminand cu dreptul la viata, de catre actuala
Putere din Romania (presedinte, guvern, majoritatea parlamentara),
Suportand
tot mai greu eludarea Constitutiei Romaniei si a legislatiei europene,
subminarea economiei nationale, batjocura la care actuala Putere din Romania
supune toate categoriile de cetateni, indiferent de varsta, toate categoriile
socio-profesionale, la ingnorarea calitatii si performantei, inovarii si
respectului profesional si a inlocuirii specialistilor cu politruci fara
experienta, dar cu apetit nemasurat pentru furt si inselaciune, raspunsul
ineficient la crizele actuale,
Asitand consternati,
la jaful sistematic la care suntem supusi ca cetateni si ca natiune, din partea
unui regim dictatorial corupt, care intruneste toate caracteristicile unei
guvernari bazate pe forte paramilitare, pe santaj, amenintari, incalcarea
tuturor drepturilor cetatenesti decurgand din Constitutie, distrugerea mediului,
degradarea si epuizarea padurilor, otravirea aerului si apelor cu poluanti
industriali sau cu deseurile chimice cele mai distructive,
Constatand
ignorarea politicilor de dezvoltare si distrugerea sanselor pe viitor de a mai
reporni sistemul prin creditari externe, datorita vanzarii bogatiilor naturale
ale tarii, ce au constituit pana acum garantiile platii datoriilor,
---------------------------------------------------------------
*
In Anexa, solutiile concrete, propuse de Federatia Nationala “Unirea” a
Pensionarilor din Romania, la data de 10.07.2012.
NOI,
asociatiile, fundatiile, uniunile, sindicatele, grupate in cadrul Consiliului
National al Societatii Civile, am hotarat sa punem capat acestei stari de
lucruri, pentru a salva natiunea romana si statul numit Romania.
Vointa
noastra este sa obtinem, prin orice mijloace legale, schimbarea regimului.
Aceasta schimbare înseamna:
·
Demisia presedintelui Romaniei
·
Alegeri anticipate SEPARATE
·
Adoptarea unor masuri ferme pentru a împiedica fraudarea
alegerilor (participarea la supravegherea procesului de votare?).
OBIECTIVE
IMEDIATE
A.
Restaurarea
democratiei
1.
Restaurarea
democratiei constitutionale participative, interzicerea stricta a amestecului
Executivului in deciziile Legislativului si ale Puterii Judecatoresti.
2.
Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea
amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea
structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice
tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc. Incredintarea atributiunilor
acestora structurilor statului deja existente;
3.
Dreptul la reprezentare parlamentara corecta prin
anularea restrictiilor de tip politie politica si “lustratiilor”, a actualului
sistem electoral ticalos si interzicerea migratiei parlamentare.
4.
Depolitizarea structurilor militare de
ordine publica, a invatamantului, justitiei, TVR si Radioului national.
5.
Depolitizarea conducerilor firmelor,
societatilor si companiilor de stat.
6.
Introducerea votului uninominal pur si,
in Codul Penal, a unor pedepse mari pentru frauda electorala, mita electorala
si fraudarea votului in Parlament.
7.
Modificarea Constitutiei in sensul
acordarii dreptului de suspendare a presedintelui de catre cetateni, printr-un
milion de semnaturi, selectarea politicienilor pe baze profesionale, morale si
diferentierea politicii de partid de
politicile publice ce trebuie sa fie
proiectate de catre specialisti.
8.
Renuntarea la reforma administrativa a
judetelor.
9.
Reformarea institutiilor publice in
sensul eficientizarii actului de guvernare si de gestionare a fondurilor
publice, separarea fondurilor destinate dezvoltarii economice de cele bugetare
necesare salarizarii personalului bugetar.
10.
Consiliul de administratie al
televiziunii publice sa aiba în componenta doi reprezentanti ai CNSC; între
membrii Consiliului de administratie ai TVR, dar si între angajatii institutiei
sa nu existe legaturi de gradul 1 sau 2 de rudenie.
- Constituirea
unui Centru National de Management al Crizelor şi Dezvoltare Durabila, cu
deschidere regionala, alcatuit din
specialisti creditati de CNSC, neimplicati politic şi cu experienta nationala
şi internationala în domeniu; acest
centru va functiona în directa corelatie cu programele finantate pe fonduri
europene, independente de bugetul de stat.
12.
Promulgarea unei legi a raspunderii
prezidentiale.
13.
Societatea Civila asteapta de la
partidele castigatoare în alegeri: aducerea pe pozitiile publice a unor
specialisti consacrati pe domeniile lor profesionale, sanatosi moral, si cu
activitate sociala recunoscuta, recunoaşterea dreptului de a monitoriza
instituţiile statului, inclusiv a Guvernul şi Parlamentului prin reprezentanţii
sai, în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi
adoptarea deciziilor generale care vizeaza societatea şi economia; participarea
reala la rezolvarea treburilor statului, începand cu securitatea naţionala şi
terminand cu domeniul social.
14.
Masuri privind infaptuirea Justitiei in
interesul cetatenilor, cu obligativitatea respectarii legilor care indeplinesc
conditiile prevederilor constitutionale, ale legislatiei europene si
respectarii suprematiei Constitutiei, acordarea prevederilor constitutionale cu
Constituţia europeana.
15.
Responsabilizarea, prin Constitutie, a
guvernului pentru managementul crizelor, asigurarea calitatii in toate ramurile
de activitate si calitatea mediului natural si a vietii cetatenilor, precum si asigurarea
egalitatii de sanse pentru toti cetatenii.
16.
Recredibilizarea institutiilor statului
şi a justiţiei, prin stimulente prudente şi eficiente, încadrarea acestora cu
personal bine pregatit (experienţa de minim 10 ani), mai ales din randul
tinerilor şi cu pregatire în ţarile europene sau SUA. În context, Justiţia
trebuie sa devina realmente independenta şi inamovibila, dotata cu mijloace şi
fonduri corespunzatoare, pentru a putea ieşi pe deplin de sub influenţa nociva
a Executivului şi politicului, dar si incoruptibila prin legi ale
responsabilitatii judecatoresti si monitorizarea societatii civile.
17.
Judecatorii, procurorii sefi, procurorul
general, adjunctii procurorului general si avocatul poporului, trebuie alesi de catre cetateni, conform principiilor alegerii membrilor din
Parlament si a notorietatii pe Plan Civic (in cazul avocatul poporului)
18.
Asigurarea şi garantarea protecţiei
sociale a populaţiei, in paralel cu generarea de locuri de munca si instruirea
profesionala a populatiei inactive, astfel încat acest obiectiv fundamental sa
nu mai ramana la discreţia unui conducator sau altuia, sa nu mai fie dreptul
discreţionar al preşedintelui de a-l respecta sau nu, aşa cum se întampla în
prezent. Statul social de tip european trebuie asigurat de Constitutie şi
Legislaţia generala a ţarii, în concordanţa cu Normele Europene.
19.
Ridicarea nivelului de trai la un
salariu minim garantat, pentru un trai decent si fara discriminare la cosul
zilnic de hrana, prin stimularea inovarii si tehnologiilor de varf şi politici de dezvoltare economica sustenabila.
20.
Anularea contractelor frauduloase,
facute cu speculatorii financiari prin care se vand resursele tarii, se depoziteaza
substantele toxice in subsol, se introduc industrii poluante fara statiile de
depoluare a apelor sau aerului, sau se degradeaza apele freatice prin
introducerea de substate chimice poluante.
21.
Abrogarea HG-urilor si OUG-urilor care
au stabilit renuntarea la drepturile prevazute in contractile colective de
munca, sporuri, al 13-lea salariu, tichete de masa, vacanta, cresa, etc.
22.
Executarea
hotararilor judecatoresti avand ca obiectiv acordarea unor dreptui, inclusiv de
natura salariala, stabilite in favoarea personalului din sectorul bugetar si a
pensionarilor militari sau civili.
B.
Dreptul de a monitoriza institutiile statului (inclusiv
Parlamentul, Guvernul) si dialogul social
1.
Asigurarea
parghiilor necesare, în vederea garantarii realizarii cererilor Societatii
Civile (cetatenilor) legitime. Astfel, solicitam ca în fiecare organ sau
structura de putere şi administrativa (Parlament, Guvern şi Agenţiile sale, ministere şi alte organe
ale Administraţiei Centrale, organele locale ale Puterii şi Administraţiei
etc.) sa fie incluşi 2-3 reprezentanţi ai Societaţii Civile, experţi şi
profesionişti în materie, care sa formeze un birou de avizare a tuturor
deciziilor şi masurilor cu caracter general, adoptate de organele respective şi
care vizeaza populaţia sau diverse segmente şi categorii ale acesteia. Aceşti
reprezentanţi ai Societaţii Civile vor fi persoane de legatura cu organele
respective şi ele trebuie consultate permanent în diverse ocazii.
2.
Masuri privind asigurarea Societaţii
Civile şi a cetaţenilor romani pentru prezentarea doleanţelor lor periodic în
mass-media romaneasca, şi în special a celei finanţate de catre stat
3.
Reformarea şi deblocarea sistemului
privind achiziţiile publice şi licitaţiile.
4.
Societatea Civila aşteapta de la
partidele caştigatoare în alegeri: recunoaşterea dreptului de a monitoriza
instituţiile statului inclusiv Guvernul şi Parlamentul prin reprezentanţii sai
în diverse forme şi structuri; participarea sa la fundamentarea şi adoptarea
deciziilor generale care vizeaza societatea şi economia; participarea reala la
rezolvarea treburilor statului începand cu securitatea naţionala şi terminand
cu domeniul social.
5.
Desfiinţarea Grupului de Dialog Social
şi înlocuirea sa cu un Consiliu Academic Civic Cultural şi Spiritual sau CNSC
în vederea stimularii contactului şi dialogului Puterii cu Societatea.
6. Sprijin
pentru formarea unei comisii paritare de dialog social intre semnatari,
Primaria Municipiului Bucuresti si CGMB.
7. Crearea
de platforme de comunicare transparenta, prin care partenerii de interese pe
dezvoltare economica sau implementarea de programe sa poata comunica cu
autoritatile in mod eficient.
C.
Munca
1.
Abrogarea
Legii 53/2003 si elaborarea unui nou Cod al muncii, in conformitate cu
propunerile sindicatelor si patronatelor, prevazand si normarea obligatorie a
muncii in cadrul multinationalelor.
2.
Abrogarea Legii dialogului social (nr
62/2011), restrictiva pentru sindicate si promulgarea unei noi legi a
sindicatelor, care sa permita desfasurarea nestingherita a activitatii
sindicale la locul de munca si desfasurarea dialogului social la standarde
europene.
3.
Renuntarea la disponibilizari, ca masura
preferata de iesire din criza economica si stimularea inovarii ca masura de
redresare economica si crestere a competitivitatii, prin introducerea
sistemului de redevente in favoarea inventatorilor sau inovatorilor.
4.
Restituirea catre bugetari a sumelor
abuziv retinute din salarii, cu incepere de la 01.01.2011.
5.
Restituirea catre toate categoriile de
pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara respectarea prevederilor din Legea
19/2000.
6.
Abrogarea Legii 329/2009 a
restrictionarii dreptului la munca.
7.
Abrogarea Legii 119/2010, de desfiintare
cu caracter retroactiv a pensiilor de serviciu si revenirea la legislatia
anterioara, care a stabilit aceste pensii, sau initierea unei noi legislatii
care sa respecte drepturile, conferite prin legislatia anterioara.
8.
Administrarea statiunilor de odihna sa
fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de tratament sa fie administrate
de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei le-au construit.
9.
Asigurarea locurilor de munca în special
pentru tineri si revoluţionarii din 1989 conform legilor în vigoare şi
doleantelor protestatarilor din ţara şi din Piaţa Universitaţii, din 2012 şi nu
numai, atragerea prin acordarea de stimulente a specialistilor tineri cu studii
in strainatate, atat in administratia centrala cat si in mediul educativ sau
economic.
10.
Deblocarea posturilor vacante din
administratia publica si infiintarea de noi locuri de munca in raport de
cerintele angajatorului si societatii civile.
11.
Marirea productivitatii prin
tehnologizarea activitatii profesionale (in acest moment conditiile de munca
fiind umilitoare si primitive).
12.
Respectarea dreptului fundamental,
prevazut in Constitutie la art. 40, al salariatilor din mediul privat, de a se
organiza in sindicate la locul de munca.
13.
Acceptarea memoriului Federatiei
Nationale a Muncii pentru revitalizarea mineritului romanesc.
14.
Anularea OUG 283/2011 care anuleaza si
limiteaza drepturile legale ale angajatilor intr-o forma discriminatorie.
15.
Introducerea, prin lege, a
responsabilitatii corporatiste pentru toate firmele romaneşti sau straine si a
penalitatilor in cazul încalcarii acestor principii.
16.
Introducerea legilor antitrust si
antimonopol conform legislatiei internationale
17.
Acordarea
drepturilor salariale si de pensie membrilor structurilor CNSC aflate in proces
cu guvernul / angajatorul, pe toata durata procesului si cu prioritate in
cazurile in care exista hotarari definitive si irevocabile favorabile, din
momentul pronuntarii acestora.
D. Parteneriatul social
Nu exista îndoiala ca posibilitaţile
obţinerii satisfacţiei din munca de catre angajaţi, printre care şi membrii
noştri de sindicat, sunt legate inevitabil de managementul companiilor, mediul
politic care le influenţeaza şi, pe cale de consecinţa, rezultatele activitaţii
care se distribuie catre salariaţi.
1.
Garantarea
faptului ca, dupa reorganizare, nu se va decide desfiinţarea de locuri de munca
pe o perioada de minim 5 ani de la înfiinţare, iar ulterior desfiintarea de
locuri de munca va fi insotita de recalificare si reorientare profesionala
catre alte locuri de munca;
2.
Asigurarea
continuitaţii de extragere lignit în cdrul Sucursalei Miniere Prigoria, prin
asigurarea de investiţii pentru deschiderea Carierei Bustuchin, iar în situaţia
în care se închide sau se renunţa la exploatarea acestor active, salariaţii sa
fie redistribuiţi catre activele funcţionale (Carierele Alunu – Berbeşti);
3.
Bugetarea
fondului de salarii al viitoarelor companii încat sa se asigure uniformizarea caştigurilor
pe meserii şi locuri de munca, la nivelul caştigului celui mai mare existent
actualmente în entitaţile ce vor fuziona;
4.
Eliminarea,
prin ordin al ministrului si/sau odata cu aprobarea bugetelor complexurilor
energetice si SNLO, a alocarii de resurse financiare în alte scopuri decat cele
realizarii producţiei de energie şi carbune (asocieri cu cluburi sportive sau
alte activitaţi neproductive, decontarea de cheltuieli pentru mijloace de
transport şi deplasari în beneficiul sindicatelor, transferul catre sindicate a
cotei de 6,5-7,4%0 din fondul de salarii pentru urmarirea derularii Contractului
Colectiv de Munca);
5.
Incetarea
imediata a practicilor nelegale de a acorda contracte comerciale prin
încredinţare directa, pentru achiziţia de servicii şi bilete de odihna şi
tratament unor firme cu acţionariat sindical sau cu intermedierea sindicatelor;
6.
Eliminarea
din organigramele unitaţilor a posturilor de inspectori sociali, care, consuma
inutil şi fara legatura cu obiectul de
activitate al companiilor o parte a fondului de salarii, în beneficiul
liderilor de sindicat (salarii la nivelul directorilor de unitaţi şi subunitaţi);
7.
Iniţierea
unor demersuri de modificare şi/sau anularea actelor normative cu privire la
repartizarea rezultatelor financiare ale viitoarelor companii, pe o perioada de
minim 10 ani, în aşa fel încat resursele financiare produse de acestea sa poata
fi folosite în propria dezvoltare;
8.
Recunoaşterea
tuturor sindicatelor afiliate la Federaţia Naţionala a Muncii ca parteneri de
dialog social cu administraţiile societaţilor aflate în coordonarea
Ministerului Economiei, Comerţului şi Mediului de Afaceri, unde acestea sunt
constituite;
9.
Recunoasterea
SCMD, ACPR si a Federatiei Romane de Fotbal – Asociatie ca structuri de interes
public reprezentative si parteneri de dialog social;
E. Revolutionari
1.
Abrogarea de urgenta a Legii 283/2011 si
acordarea drepturilor ce decurg din Legea Recunostintei 341/2004, cu eliminarea
situatiilor discriminatorii, sesizate in normele de aplicare ale acesteia.
2.
Desemnarea urgenta a unui nou secretar
de stat la SSPR care sa reprezinte si sa apere interesele revolutionarilor,
indiferent de culoarea politica a celor care guverneaza.
3.
Finalizarea tuturor dosarelor privind
acordarea si preschimbarea in conformitate cu Legea 341/2004;
4.
Infiintarea unei comisii la nivel de
SSPR care sa se ocupe strict de relatia revolutionarilor cu autoritatile
central si locale.
5.
Sindicatul Revolutionarilor din Romania
Decembrie 1989 si BNR sa devina un partener de dialog pentru SSPR si CPRD in
orice problema in care sunt vizate interesele revolutionarilor.
6. Blocarea
urgenta a initiativei de modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile
sunt confuze, interpretative si discriminatorii.
7. Punerea
in practica a hotararii de acordare de brevete si medalii pentru revolutionari.
8.
Pastrarea,
in situatia modificarii Constitutiei, a prevederilor privind revolutia romana.
F. Economie. Avutia tarii (abuzuri).
1.
Renuntarea la “marea privatizare”, adica
la cedarea de catre statul roman a ultimelor proprietati ale statului (CFR
Calatori, CFR Marfa, TAROM, ROMARM, NUCLEARELECTRICA, CUPRUMIN, etc.), asigurarea
unui management corespunzator
2.
Promovarea unei noi legi a raspunderii
ministeriale; anchetarea abuzurilor in serviciu contra interesului public si a
intereselor persoanei, savarsite
de demnitarii regimului Basescu in guvernele Boc-Ungureanu.
3. Anularea contractului cu compania Roşia Montana Gold Corporation din cauza încalcarilor
grave ale legislaţiei de mediu precum şi a prejudiciului major pe care
proiectul l-a adus pana acum şi l-ar aduce atat din punct de vedere economic, cat
şi social şi cultural.
4.
Protejarea padurilor prin
combaterea taierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împaduririlor
şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor.
5.
Protejarea
apelor de suprafaţa faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de
epurare, a cursurilor de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea
energiei electrice, faţa de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele
subterane, faţa de exploatarea cantitativa excesiva,
6.
Interzicerea
activitatilor de explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii
hidraulice, pentru a preveni compromiterea iremediabila a
rezervelor subterane de apa din zonele respective;
7. Declasificarea tuturor contractelor de privatizare a marilor obiective
economice (Petrom, BCR, terenurile vandute catre straini etc.)
8.
Masuri de recuperare a pierderilor şi a
furturilor din economia naţionala şi banul public. Pedepsirea conform legii a
celor vinovaţi.
9.
Revizuirea, pe cat posibil, a tuturor
contractelor economice şi financiare defavorabile Romaniei, încheiate cu
diverse corporaţii şi structuri straine, care au favorizat irosirea resurselor
naţionale în beneficiul unor grupuri restranse interne sau externe, care s-au
organizat în scop infracţional. În context, retransferarea unor bogaţii şi
resurse în patrimoniul poporului şi transformarea acestora în monopol (proprietate)
de stat.
10.
Reevaluarea contractelor de interes
public si desecretizarea acestora (Electrica, Distrigaz, Apa Nova, etc).
11.
Reducerea aparatuluibirocratic al intreprinderilor
de stat si promovarea pe baza de competent.
12.
Includerea CNH S.A. Petrosani si a altor
exploatari miniere viabile in Complexul Energetic Hunedoara S.A.
13.
Renuntarea la inchiderea exploatarilor
miniere, acordarea de subventii pentru retehnologizaresi deschiderea unor noi
fronturi de exploatare.
14.
Liberalizarea pretului carbunelui.
15.
Stoparea disponibilizarilor la firmele
de stat si angajari pentru intinerirea fortei de munca.
16.
Solutionarea
problemelor aparute in implementarea proiectelor pe fonduri europene,
prioritara fiind acordarea in termen a rambursarilor (in vederea onorarii
contractelor a platii salariatilor si a contributiilor aferente la bugetul
statului, a derularii corespunzatoare a activitatilor cuprinse in acestea).
G. Economie – Mediu.
Degradarea accelerata a capitalului
natural din Romania sub presiunea dezvoltarii necesita abordarea prioritara a
aspectelor legate de protecţia mediului. În acest context, solicitam partidelor
politice sa susţina:
1.
Declararea protecţiei mediului natural drept prioritate
naţionala;
2.
Includerea criteriilor de mediu în procesul decizional
central şi local, impunerea aplicarii standardelor de mediu în toate domeniile
de activitate şi alocarea de resurse pentru alinierea Romaniei la standardele
de mediu ale Uniunii Europene;
3.
Reformarea instituţiilor cu responsabilitaţi în protecţia
mediului, începand cu Ministerul Mediului şi Padurilor, împreuna cu toate
structurile din subordonare şi coordonare.
4.
Dincolo de la aceste aspecte generale, pentru a raspunde
la problemele urgente cu care se confrunta Romania în acest moment, Coaliţia
pentru Mediu din Romania solicita:
5.
Anularea contractului cu
compania Roşia Montana Gold Corporation din cauza încalcarilor grave ale legislaţiei de mediu
precum şi a prejudiciului major pe care proiectul l-a adus pana acum şi l-ar
aduce atat din punct de vedere economic, cat şi social şi cultural.
6.
Protejarea padurilor prin
combaterea taierilor ilegale sau doar aparent legale, promovarea împaduririlor
şi a managementului forestier sustenabil, protejarea biodiversitatii padurilor.
7.
Protejarea apelor de suprafaţa
faţa de poluarea cu ape netratate în lipsa instalaţiilor de epurare, a
cursurilor de apa naturale faţa de amenajarile pentru producerea energiei
electrice, faţa de îndiguiri de orice natura, iar împreuna cu cele subterane,
faţa de exploatarea cantitativaexcesiva,
8.
Interzicerea activitatilor de
explorare si exploatare a gazelor de sist prin metoda fracţionarii hidraulice, pentru a
preveni compromiterea iremediabila a rezervelor subterane de apa din zonele
respective;
9.
Protejarea spaţiilor verzi, respectarea
cerinţelor europene de a avea minim 26mp/locuitor în oraşe, aprobarea OUG
114/2007 în forma iniţiala si eliminarea prevederilor derogatorii din Legea Spatiilor
Verzi, care permit construirea pe spatiile verzi a numeroase categorii de
obiective;
10.
Introducerea serviciilor
de salubritate si a colectarii selective la nivel naţional, respectarea
normelor europene în privinţa managementului deşeurilor, taxarea diferenţiata a
deşeurilor colectate selectiv faţa de cele amestecate.
11.
Reformarea strategiei din
transporturi, prin stimularea transporturilor feroviare, si modernizarea
infrastructurii de transport urban astfel încat sa se ţina cont de pietoni, biciclişti, calatori
cu transportul public, precum şi de persoane cu dificultaţi de deplasare,
precum mamele cu copii sau persoanele cu handicap.
12.
Respectarea normelor europene cu privire la calitatea aerului, monitorizarea
susţinuta şi realizarea unui plan de masuri pentru a reduce poluarea cu noxe şi
praf la nivel urban.
13.
Promovarea echilibrata a energiilor din surse regenerabile,
concomitent cu masuri de eficienţa energetica pe întreg lanţul de la producţie,
pana la consumul final, precum şi reducerea dependenţei de surse de energie
poluante sau periculoase, precum combustibili fosili sau nucleari.
14.
Promovarea educaţiei pentru
mediu, atat prin
realizarea unor manuale atractive, cat şi prin dezvoltarea unor programe care sa
susţinaimplicarea elevilor în mod activ.
15.
Reformarea Administaţiei
Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze programele de protecţia mediului (nu RABLA,
nu îndiguirile), iar politica de resurse umane sa promoveze specialişti în
mediu la conducerea instituţiei.
16.
Consultarea reala a cetatenilor
în procesul decizional, respectarea legii 52/2003 şi a legii 544/2001.
18. Reevaluarea contractelor de interes public si
desecretizarea acestora.
H. Invatamant – Cultura.
1.
Acordarea
salariilor stabilite prin lege cadrelor didactice
2.
Abrogarea si reevaluarea si corectarea Legii
1/2011 a invatamantului si a ordinelor ministrului Funeriu si a fisei de
evaluare emisa de PDL in colaborare cu Ecaterina Andronescu.
3.
Modernizarea educatiei in interesul
elevilor si formarea profesionala pe principiile pedagogiei moderne a
personalului din educatie.
4.
Redarea demnitatii profesionale a
cadrelor didactice printr-o salarizare bazata pe calitatea actului educativ.
5.
Reducerea coruptiei in sistemul
educational si acordarea functiilor pe merit.
6.
Promovarea
educaţiei pentru mediu, atat prin realizarea unor manuale atractive, cat şi
prin dezvoltarea unor programe care sa susţinaimplicarea elevilor în mod activ.
7.
Reformarea
Administaţiei Fondului pentru Mediu astfel încat sa prioritizeze
programele de protecţia mediului (nu RABLA, nu îndiguirile), iar politica de
resurse umane sa promoveze specialişti în mediu la conducerea instituţiei.
8. Revenirea
la legile si sistemele anterioare ale Educaţiei şi Sanataţii, pentru însanatoşirea
actualei situaţii grave provocata de regimul politic Basescu în aceste domenii.(se
elimina complet, este ineficient).
9. Deblocarea
posturilor nedidactice si didactice auxiliare din unitatile si institutiile din
invatamant.
10. Revenirea
asupra deciziilor de comasare a unitatilor din invatamantul preuniversitar,
acolo unde comasarile s-au efectuat abuziv.
11. Salarizarea
personalului didactic, de predare si auxiliar, in conformitate cu dispozitiile
Legii 221/2008.
12. Acordarea
de cresteri salariale pentru personalul nedidactic, pentru a-i motiva sa ramana
in sistem.
13. Acordarea drepturilor personalului din invatamant, decurgand din acte
normative si administrative cu character normative si inscrise in contractele
colective de munca, drepturi pierdute ca efect al legislatiei promovata abuziv
in ultimii doi ani.
I. Medicina. Sanatate. Asistenta sociala.
1.
Dreptul la justitie obiectiva prin interzicerea
amestecului Executivului si politizarea actului de justitie, desfiintarea
structurilor de politie politica de tip stalinist si a instrumentelor politice
tip Curtea Constitutionala, ANI, DNA, CNSAS, etc.
2.
Reinvestirea in industria farmaceutica
romaneasca si in Institutul Cantacuzino
3.
Organizarea unui sistem de asigurare a
asistentei sociale pentru persoane care nu se pot deplasa de la domiciliu
4.
Cresterea numarului de medicamente
acordate gratuit sau compensate si stabilirea de masuri concrete pentru toti
cei care beneficiaza de acestea sa poata ajunge cat mai repede in posesia lor
5.
Organizarea de case de ocrotire a
femeilor, cu si fara copii, maltratate de sotii acestora
6.
Asigurarea de locuinte sociale si
acordarea de sprijin pentru plata chiriei intretinerii persoanelor fara
posibilitati si crearea de locuinte de tranzit pentru cei fara adapost
7.
Siguranta
cetateanului a invatamantului si sanatatii (gratuitate, accesibilitate si
calitate) prevazute in Constitutie dar nerespectate.
8.
Stoparea
evacuarii abusive a cetatenilor cu contracte de inchiriere.
9.
Acordarea de
locuinte sociale, din Fondurile de urgenta ale primariilor, pentru evacuate,
sinistrati, cetatenii din imobilele inregistrate cu grad seismic de prabusire.
10.
Recuperarea si
reabilitarea, prin programe special de urgent, a familiilor si persoanelor fara
venituri si fara adapost.
11.
Institutionalizarea animalelor
fara adapost, ce prezinta pericol public sau necesita ingrijiri special.
J. MAI si
MAPN.
1.
Despartirea
MAI in Ministerul de Interne si Ministerul Administratiei Publice.
2.
Revenirea asupra asa zisei reforme din
MAI, reincadrarea si repunerea in drepturi a militarilor (jandarmi, pompieri)
si functionarilor publici cu statut special (politisti) abuziv disponibilizati.
3.
Anchetarea vinovatilor de abuz in
serviciu si fraudarea asa ziselor concursuri si departajari in cadrul MAI.
4.
Abrogarea Ordinelor ministrului
Administratiei si Internelor 654 si 658/10.06.2011. Abrogarea Ordinului IGJR
nr. 0130052/10.06.2011.
5.
Respectarea HGR nr 416/2007 privind
structura organizatorica a MIRA pe timp de pace si mobilizare.
6.
Anularea avansarilor pe criterii
politice a cadrelor militare in rezerva si in retragere.
7.
Anularea promovarilor si numirilor in
functie in MAI si MApN pe “filiera indirecta”.
8. Anchetarea
cazului Lt (r) Alexandru Gheorghe, anularea abuzivei treceri in rezerva,
anchetarea vinovatilor si reactivarea ofiterului.
9.
Anchetarea
evenimentelor din P-ta Universitatii, din seara zilelor de 13-15 ianuarie , 18,
22 aprilie, 5 si 7 mai a.c. Verificarea naturii fortelor si misiunilor fortelor
de interventie, deoarece exista informatii privind utilizarea, de catre regimul
basescu, de formatiuni paramilitare.
K.
Pensii militare si civile
1. Restituirea
catre toate categoriile de pensionari a CASS-ului abuziv retinut fara
respectarea prevederilor din Legea 19/2000.
2.
Abrogarea Legii 119/2010 de desfiintare
cu caracter retroactiv a legilor ocupationale.
3.
Abrogarea Legii 263/2010 a sistemului
unitar de pensii pentru adoptarea prin frauda, investigarea cazului si
pedepsirea vinovatilor.
4.
Elaborarea unei noi legi a sistemului
unitar de pensii pentru civili, care sa prevada punctul de pensie la minim 45%
din salariul mediu brut utilizat.
5.
Pensiile aflate in plata, constituind un
drept patrimonial castigat, orice diminuare a lor fiind considerata
discriminare, solicitam ca pensiile marite in 2011 si 2012, pentru politistii
si militarii in rezerva, sa ramana, dupa verificarea lor, in cuantumul nou
stabilit, daca acesta a fost legal calculate,fara a fi afectate de regularizari
ulterioare.
6.
Abrogarea OUG 1/2011 ca fara obiect
(revizuieste decizii de pensie nule de drept).
7.
Abrogarea Legii 165/2011 de aprobare a
OUG 1/2011, votata prin frauda, anchetarea cazului si pedepsirea vinovatilor.
8.
Abrogarea OUG 59/2011, devenita Legea
nr.563/2011 ca ramasa fara obiect si care a revizuit decizii de pensie nule de
drept.
9.
Stabilirea prin lege ca militarii si
politistii trecuti in rezerva pana la data de 01.01.2011 sa beneficieze de
toate drepturile anterior stabilite prin Legile 164/2001, 179/2004, alte legi
si acte normative anterioare, recunoscandu-li-se statutul de militar in rezerva
si pensia militara de stat.
10.
Legi ocupationale care sa restabileasca
statutul de militar in rezerva si natura juridica a pensiei ca pensie militara
de stat si pentru militarii si politistii trecuti in rezerva dupa 01.01.2011.
11.
Reintroducerea in Legea 223/2007 a prevederilor
legate de pensia ocupationala pentru personalul Navigant profesionist din
Romania; ,
12.
Recalcularea pensiilor civile, ale
tuturor categoriilor profesionale, in baza Deciziei nr. 19 in Dosarul 18/2011 a
ICCJ, dupa Legea 57/1974.
13.
Restabilirea prin Lege a dreptului la
pensie militara de stat anticipata, la varsta de 45 de ani, pentru militarii
angajati pe baza de contract.
14.
Reanalizarea Legii nr 6/2012 si
eliminarea prevederilor restrictive la adresa drepturilor omului.
15.
Consolidarea principiului autonomiei
Casei Nationale de Pensii Publice
16.
Renuntarea la introducerea coplatii in
proiectul Legii sanatatii, pentru pensionari.
17.
Revenirea la situatia din 2004 a
numarului biletelor de tratament balnear pentru pensionari (380.000).
18.
Amendarea Legii 16/2000 la Consiliul
National al Persoanelor Varstnice in sensul democratizarii alegerii conducerii.
19.
Amendament la Legea nr. 411/2004
(Pilonul II de pensii) pentru reducerea presiunii asupra bugetului de asigurari
sociale.
20. Administrarea
statiunilor de odihna sa fie facuta de catre sindicate, iar statiunile de
tratament sa fie administrate de catre organizatiile de pensionari, deoarece ei
le-au construit.
21. Reducerea tuturor
categoriilor de impozite pentru pensionari, sub 1000 RON/persoana venit,
varstnici, veterani, tineri, persoane singure care au in ingrijire si crestere
copii.
22.
Organizarea de case moderne de retragere pentru pensionari si varstnici.
23. In noul proiect privind statutul
grefierului, aflat in dezbatere la Ministerul Justitiei sa fie reintrodus articolul
privind dreptul personalului auxiliar de specialitate din cadrul instantelor
judecatoresti si parchetelor, la pensie de serviciu si pentru persoanele aflate
la pensie, in baza Legii nr.567/2004, articol care sa fie corelativ cu Art.68
din legea mentionata.
L. Transporturi.
1. Reformarea strategiei din transporturi, prin stimularea transporturilor
feroviare, si modernizarea infrastructurii de transport urban astfel încat sa
se ţina cont de pietoni, biciclişti, calatori cu transportul public, precum şi de
persoane cu dificultaţi de deplasare, precum mamele cu copii sau persoanele cu
handicap.
2.
Reevaluarea cuantumului alocatiei de
hrana/calorii-zi pentriu personalul navigant din sistemul bugetar.
3.
Verificarea contractelor autostrazilor
si refacerii drumurilor nationale, trimiterea in judecata a vinovatilor pentru
fraude, realizarea acestor obiective cu forte proprii.
4.
Realizarea caii ferate si a drumului Uricani – Baile
Herculane.
M. Energie.
1.
Stabilirea unei
strategii pe termen lung (10 ani) in domeniul energiei in general si rolul
surselor energiei regenerabile in strategia nationala
2.
Programe
pentru promovarea microgenerarii cu efecte speciale la consumator final
(stimularea productiei de energie regenerabila la consumator cu aplicatii
individuale) etc.
3.
Blocarea urgenta a initiativei de
modificare a Legii 341/2004, deoarece modificarile sunt confuze, interpretative
si discriminatorii.
4.
Generarea
unui cadru competitiv în folosirea resurselor umane din sistemul energetic (nu
management privat, ci criterii foarte clare pe care trebuie sa le îndeplineasca
managerii iar, în caz contrar, atragerea raspunderii acestora în baza unor
evaluari obiective, fara implicare politica);
5.
Sa
se asigure, prin protocol încheiat la nivelul Ministerului Economiei,
Comerţului şi Mediului de Afaceri – Federaţia Naţionala a Muncii, ca nu se vor
iniţia demersuri de cedare a capitalului de catre stat, pe o perioada de 10
ani;
6.
Identificarea
şi consultarea reala a tuturor factorilor afectaţi de proces (public,
consumatori, instituţii locale din zonele de activitate energetica, sindicate
şi reprezentanţi ai salariaţilor, specialişti în domeniu şi unor domenii
conexe);
7.
Transmiterea
la nivelul partenerilor sociali astfel identificaţi a elementelor şi
demersurilor facute în cursul procesului de fuziune (note de fundamentare, hotarari
ale Consiliilor de Administraţie şi Adunarilor Generale a acţionarilor,
proiecte de fuziune, etc.) în aşa fel încat aceştia sa poata avea o opinie
avizata şi sa evite eventualele situaţiile litigioase care sa franeze procesul
de reorganizare;
N. Sport.
1.
Drepturi si indemnizatii pentru sportivii cu
merite deosebite, indemnizatii substantiale pentru olimpicii din invatamant.
DIN PARTEA CONSILIULUI
NATIONAL AL SOCIATATII CIVILE:
1. Sindicatul
Cadrelor Militare Disponibilizate (SCMD): Mircea DOGARU - Presedinte;
2. Uniunea
Sindicatelor din Spitalele CFR (USS-CFR): Denisa POPOVICI – Presedinte;
3. Sindicatul
LPA Bucuresti: Gigel ANDRABULEA – Presedinte;
4. CERTITUDINEA–Publicatia de cultura, spiritualitate si
atitudine: Miron MANEGA - Director
editorial
5.
Fundatia
pentru Apararea Cetatenilor impotriva Abuzurilor Statului (FACIAS): Oana Florea
- director;
6.
Federatia
Nationala Unirea a Pensionarilor din Romania: Cojanu Dumitru- Presedinte;
7.
Federatia
Nationala a Sindicatelor Pensionarilor din Romania (FNSPR): Preda Nedelcu –
Presedinte;
8.
Alianta Nationala Feroviara (ANSF) (federatie
sindicala): Maxim Gabriel Rodrigo – Presedinte;
9.
Sindicatul Tinerilor Profesori (STPR): Riegler
Cornel - Presedinte;
10. Asociatia pentru
Promovarea Principiilor Europene in Noile Structuri ale Societatii Romane :
Nadolu Petre - Presedinte;
11. Asociatia Pro
Concordia – Craiova: Gl.bg.(r) Iliescu Dumitru – Presedinte;
12. Alianta pentru
Respectarea Democratiei “Octavian Paler”: Gl. Mandu Petrisor – Presedinte ;
13. Asociatia Proprietarilor pe Legea 112 si a Chiriasilor
din Casele Nationalizate : Opris Stelian
-Presedinte;
14. Asociatia pentru
Protectia Pacientilor: Barbu Vasile -
Presedinte;
15. Blocul National al
Revolutionarilor din Romania, 1989, (BNR 89): Maior Dorin Lazar, Presedinte;
16. Asociatia de
Actiune Civica Internationala a Revolutionarilor din Decembrie 1989 (ACIURO
1989): Haraga Dorel - Presedinte;
17. Sindicatul
National al Revolutionarilor (SNR): Draghici Teodor Sergiu - Presedinte
18. Liga Nationala a Revolutionarilor
din Decembrie 1989, (LNRD 89): Lefter Cristian - Presedinte;
19. Organizatia Internationala pentru Protectia Drepturilor
Omului: Lesu Ionel - Presedinte;
20. Asociatia
Romanilor din Olanda: Ringhilescu Viorel - Presedinte;
21. Anghel Cristiana;
22. Federatia
Nationala a Muncii (FNM) (federatie sindicala Rovinari): Cretan Constantin,
Presedinte;
23. Sindicatul National Uniunea Politistilor “UNIPOL”: Marius IDITA - Presedinte ;
24. Federatia
Sindicatelor din Justitie (FSJ): Persinaru Vasile - Presedinte
25.Asociatia Club
TV 22 : Dan Cugler - Presedinte;
26. Asociatia Romana Antidrog – Arges: Popa
Dorin - Presedinte;
27. Fundatia
Luptatorilor Dec.’89, Raniti, Invalizi si a urmasilor celor decedati din
Romania –Arges: Popa Dorin – Presedinte;
28. Federatia
UNITESA a Personalului din Invatamantul Universitar : Gheorghe – Constantin –
Presedinte;
29. Asociatia
16 Decembrie 1989 Timisoara: Pavel Daniel - Presedinte / Bacana Liviu –
Vicepresedinte;
30. Federatia
Societatea Civila Romaneasca -: RACANEL Petre – Presedinte;
31. Fundatia
“Grigore Vieru” cu sediul in Fort Hamilton – Canada.: Florin GARBAN- Presedinte;
32. Forumul
diasporei de pretutindeni cu sediul la Washinton: Ac. Nicolae DABIJA –
Presedinte;
33. Asociatia
Nationala a Pensionarilor din Serviciul Auxiliar de Specialitate din Cadrul
Instantelor Judecatoresti si Parchetelor – Presedinte: Eugenia HELVEI;
34. Sindicatul
National al Lucratorilor din Penitenciare si Publisind: Stefan Teoroc –
Presedinte / Gabriel Chifu – Vicepresedinte;
35. Asociatia
Nationala a Aviatorilor Profesionisti (ANAP): Costica Manolache – Presedinte;
36.Liga
Muncitorilor din Romania : Cristinel Tanasie
- Presedinte
37. Federatia
Sindicatelor din Invatamant “Spiru Haret: Marius NISTOR ” – Presedinte;
38. Uniunea
Sindicatelor SANITAS Bucuresti: HUȘANU Viorel – Presedinte ;
39. Sindicatul
ROMTELECOM: CHIRCU Ionel - Presedinte;
40. Forumul Social
Roman - Cretu Constantin – Presedinte ;
41. Asoc.
Culturala Renasterea Neamului Romanesc:
Popovici Dragos – Presedinte;
42. Asociatia Of.
De Geniu in rezerva si retragere „Nicolae Hirjeu”: Gl. Teodorescu Constantin –
Presedinte;
43. Sindicatul
Lucratorilor din Kaufland Romania S.C.S: ROSIORU Daniel- Presedinte;
44. Asociatia
Nationala a Aviatorilor din Romania (ANAR): Catalin PRUNARIU – Presedinte;
45. CAR
“Solidaritatea Sociala” : Constantin NASTASE – Presedinte;
46. Asociatia si CAR –
IFN – a Pensionarilor CFR: Paul BALAES – Presedinte;
47. Asociatia Expresul
CFR: Nicolae NEDELCU – Presedinte;
48. Asociatia Pensionarilor
Silvici din Romania: Niculae FLORICA – Presedinte;
49. Asociatia Cascadorilor Profesionisti din Romania – Presedinte: Petru –
Mihai DANCU;
50. Sindicatul Liber Semnale Rutiere Administratia Strazilor - Presedinte: Dan GEORGESCU;
51. Sindicatul “Justitia” – Presedinte: Doina BART;
52. Uniunea Nationala de Ramura a Cooperativelor Producatoare de Legume si
Fructe – Presedinte: Emil APOSTOLOIU;
53. ” Federatia Romana de Fotbal – Asociatia” – Director: Miron MUREA ;
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu