Astazi,
de cele mai multe ori in viata publica sunt folosite tendentios, voit
sau din
nestiinta, deformat si cu ignoranta si infatuare[1]
fata de cetateanul auditor o serie de notiuni deformate tendentios fara a
verifica semantic[2]
si sensurile exacte ale acelor cuvinte. Folosind abil sofismele[3] cu scop precis de a induce in eroare spre elemente neesentiale si derizorii
ce nu-l mai culpabilizeaza, politicul de astazi a subordonat abuziv celelalte
puteri ce ar fi trebuit sa-i fie partenere de management. Multe din aceste
fenomene tin si de sfera drepturilor noastre generale, fundamentale sau
speciale, particulare iar unele fenomene sunt puternic deformante, unele
retinute si definite si ca infractiuni.
Politicul[4] si politicienii ajunsi iata la rascruce de
drumuri in multe tari ale lumii, se asociaza de cele mai multe ori in
detrimentul interesului national - cum ne-a spus noua pe sleau si
directorul STRATFOR - cu aceste forte carora li se inchina si ploconesc
excesiv si, prin abuz si infatuare, cauta insidios[5] a masca sensurile sau efectele faptelor lor cu o
aglomerare de “cuvinte argument”
asociate cu aceeasi perfidie[6] pe care o insotesc. Scopul vizibil este de a fugi de realitatea sensului faptelor
lor deturnand semantica prin sofisme
politice ce deturneaza volitiv-activ notiunile intr-o interpretare voit
deformanta. De aceea voi “abuza” si eu in acest articol de
sensurile explicative de la subsol ale acestor cuvinte cu scopul de a determina
cunosterea imediata si exacta a intelesurilor lor corecte apeland cat se poate
de des la DEX, Constitutie sau Codul penal spre exemplu.
Cu siguranta etapa
viitoare ne va duce spre o cercetare mai profunda a acestor
derapaje extraordinare ale perioadei ce o traim si vor fi concluzionate
elemente fezabile de corectie. Omenirea trece acum printr-o sufocare a
populatiei cu aceste politici si guverne iresponsabile si adesea cu
practici infractionale care s-au asociat uneori infractional cu oligarhia
financiara. Cum la nivel mondial
multe din faptele actuale se incearca a se “spala” cu asa zisele drepturi,
masluite de acum aproape infantil cum ar fi chiar si dreptul la razboi si dictatura
invingatorului (vezi conflictele armate din ultima suta de ani si nu
numai), suntem obligati sa fim foarte atenti si sensibili la definirea valorilor
morale si de drept international armonizate cu dreptul nostru
constitutional, traditiile si experienta istorica pentru Romania.
Astazi asistam, aparent neputinciosi prin lipsirea noastra abuziva de Drepturi politice = drepturile de participare ale cetatenilor la conducerea treburilor statului pentru a schimba si corecta politicile potrivit vointei
populare, la numeroasele derapaje vizibil amplificate din Romania.
Demonstratiile din peste 60 de orase ale Romaniei care tin de peste 16 zile
(16 zile sambata 28-ian-2012), in mod voit si insolent, nu sunt receptate de
putere si abuzul acesta corelat cu dictatura impusa opozitiei parlamentare conduc
catre decizii abusive. Sunt institutii constitutional responsabilizate ale
statului roman care devin, prin prefunda lor inactiune si pasivitate, partase
la acest genocid.
Benefica si Dumnezeiasca a fost cred iata si interventia locotenentului
Alexandru Gheorghe in Piata Universitatii pentru a trezi si acest spirit al
RESPONSABILITATII INSTITUTIONALE decazut prin abuzuri politice si intimidare
tiranica din parte acestor impostori ajunsi vremelnic in cele mai inalte functii
de stat.
Sa vedem insa cum se defineste notiunea de DEMOCRATÍE ~i f. 1) Forma de organizare si de
conducere politica a societatii, care proclama suveranitatea poporului. 2) Forma de guvernare a statului, bazata pe separatia puterilor si pe votul universal. 3) Stat caruia ii
este proprie o astfel de organizare. 4) Metoda de conducere a unui colectiv,
care asigura participarea tuturor membrilor la luarea deciziilor importante.
[Art. democratia; G.-D. democratiei; Sil. -ti-e] /
Démocratie.
Rasturnarea
valorilor la care s-a ajuns printr-o deformare voita a semanticii propriilor promisiuni politice
abil clamate ajunse prin sofisme politice in profunda dizarmonie cu
necesitatile existentiale ale propriilor cetateni conduce la o deformare si a Democratiei noastre ce iata a devenit usor demogogie,
ceea ce se intimpla foarte des astazi si in Europa si nu se mai asigura
posibilitatea - ca si regula - de a
da fiecaruia locul care i se cuvine dupa munca, merit, valoare profesionala si
morala si a-i garanta puterea de decizie democratica. Instututiile UE sunt din
aceeasi cauza tot mai putin credibile in ceea ce priveste eficienta
SCHMBARILOR si, ca urmare a propriilor interese, devin si ele abuzive cu argumentatie
„criza” generata insa tocmai de iresponsabilitatea guvernarii lor. Mereu ALTII
sunt vinovatii.
Aceasta deformare excesiva practicata timp de 22 de ani si in
Romania de catre toate partidele ce s-au perindat pe la guvernare a dus la o
distrugere fara precedent a societatii noastre, a valorilor ei umane prin
distrugerea culturii si a educatiei simultan cu distrugerea
economiei si vanzarea ei pe „doi lei” dar si mai grav prin vanzarea bogatiilor
solului si subsolului lipsindu-ne de drepturile noastre suverane fundamentale ce definesc
o natiune[7].
Dintre elementele
constitutive ale natiunii – 1. teritoriu de
stat, 2. populatia si 3. puterea politica suverana – poate cel mai afectat pentru natiunea
noastra este astazi Teritoriul de stat adica
spatiul geografic alcatuit din sol, subsol, ape precum si din coloana
aeriana de deasupra solului si apelor asupra caruia un stat isi exercita
suveranitatea sa exclusiva si deplina
indiferent ce „musafiri” avem in prezent sau carui „club” sau organizatie
ne-am afiliat.
Asupra intregului sau teritoriu, statul trebuie sa-si
exercita o autoritate manifestata sub cel putin trei aspecte generale ca si un
ABC de autoritate, FUNDAMENTAL:
A. plenitudine ;
B. exclusivitate;
C. opozabilitate
fata de orice alt stat sau persoana de drept public sau privat.
Prin plenitudine intelegem ca Statul isi exercita functiile sale in
toata deplinatatea lor pe teritoriul sau (ex.: statul, prin organismele sale
specializate, legifereaza, organizeaza si conduce administratia locala,
stabileste instantele de judecata, organizeaza si conduce armata, fortele de
politie, serviciile secrete etc.). In ceea ce priveste exclusivitatea, este
general admis ca, pe teritoriul sau, statul
exercita singur si in mod
liber intreaga sa autoritate, fiind
exclusa asadar, interventia sau amestecul altui stat prin orice forma s-ar
manifesta ea. Nici UE nu poate sa se amestece in treburile noastre UE nefiind
nici federatie si nici confederatie in acest moment al evolutiei sale. Nici
NATO, ONU etc. si nici o alta organizatie la care am aderat. Obligarea in a ne
respecta angajamentele este data doar de normele clar statuate de aceste
tratate care nu pot exclude suveranitatea statala ci doar obliga la aplicarea
armonizata a acestor morme asumate prin ratificarea lor de Parlament
si nu de o persoana sau institutie singulara a statului. Analizati acum in
cunostinta de cauza cum stau la noi, in acest moment actiunile dictaturii
portocalii vizavi de aceste principii de drept.
Aspectul opozabilitatii este conferit, in primul rand de legitimitatea si
recunoasterea internationala a constituirii unui stat pe un anumit teritoriu.
Cu alte cuvinte, un teritoriu poate apartine unui stat doar in mod legitim si
legal. Teritoriul
este indivizibil si inalienabil. Prin art. 3 din Constitutie (varianta revizuita) s-a
eliminat insa REPETAREA notiunii de indivizibil in
mod abuziv deoarece REPETAREA este o INTARIRE a notiunii de indivizibil. Indivizibilitatea este pastrata si definita insa de ARTICOLUL 1
Statul roman,
aliniatul (1) Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.
Autonomia locala intr-un stat unitar este
numai administrativa si in limitele legii si nu afecteaza teritoriul, in cadrul
statului unitar asa cum este
definit si prin CONSTITUTIA ROMANIEI.
Retin atentia in mod imperativ asupra art. 54 din Constitutia Romaniei, fidelitatea fata de tara este sacra[8]. Cum
este posibil atunci ca de la cel mai inalt nivel Parlament, Executiv - Guvern
si indeosebi Presedintia Romaniei sa nu avem reactii imediate si SUSTINUTE de
catre Puterea Judecatoreasca prin autosesizare daca nu si prin
sesizare ferma din parte Societatii Civile si nu numai vizavi de toate
derapajele de pana in prezent, de toate tipurile de incalcari flagrante, prin
actiuni vizibil asimilate unor fapte infractionale prin care s-au eludat
prerogativele constitutionale? Amintesc doar imprumuturile financiare
exorbitante care au aruncat Romania intr-o „sclavie” de lunga durfata fara a
solicita avizul Parlamentului. Si faptele pot continua cu numeroase alte
exemple.
Asistam iata asa cum spuneam, NEPUTINCIOSI, inca, fiindca
ni s-au furat drepturile cetatenesti si politice. ABUZUL corelat cu TRADAREA
fata de tara ce conduce la derularea unui adevarat GENOCID, refuzat a fi vazut
de cele trei puteri din Romania si de partidul aflat la guvernare, face ca
GENOCIDUL declansat sa nu determine Puterea Judecatoreasca SA SE
AUTOSESIZEAZA desi avem nivele destule de protejare a statului de drept si a
natiunii noastre.
Curtea Constitutionala
a ajuns sa fie prin deciziile sale mai presus de CONSTITUTIE si, in loc ca
impreuna cu CSM si Inalta Curte de Casatie si Justitie sa se autosesizeze asupa
acestor derapaje inadmisibile ale acestei puteri portocalii, dar si din istoria
celor 22 de ani si asupra celorlalte partide ce s-au perindat pe la guvernare
si au distrus elementele definitorii
ale natiunii noastre, prin permisivitatea infractionala a noninterventiei ca si putere distincta
si garanta a democratiei si
principiilor constitutionale ce ne definesc ca si stat national,
suveran si independent, unitar si indivizibil, Puterea Judecatoreasca se face PARTASA LA GENOCID si va trebui curatata din
temelii de cei direct implicati in aceste erori
de management si nedreptati comise garantandu-i abia apoi independenta
si functionalitatea potrivit separatiei puterilor statului.
Cum va apar acum propunerile locotenentului
„excentric” sau „paranoic” definit de actualii lachei ai puterii? Exclud vina
sa ca si fapta sanctionabila disciplinar insa atrag atentia asupra faptului ca
nicio schimbare MAJORA de regim politic nu s-a facut fara a forta unele
prevederi ale normelor juridice in vigoare. Faceti comparatia acum cu
restrictiile privind protestele populatiei ce ar trebui mai intai „aprobate”
si de aici „legalitatea” interventiei in forta a jandarmeriei care chipurile ar
trebui sa restabileasca ordinea „de
drept”.
A
CUI DREPT DACA POPULATIA NU MAI POATE SUPORTA ACEASTA
CLICA?
Lipsa de AUTO-sesizare si intervetie activa
pentru armonizarea si pastrarea proportionalitatii actului juridic de
guvernare si conducere statala de la presedintie pana la administratia
comunelor potrivit acestor notiuni fundamentale si principii de exercitare
a puterii executive, corelata cu lipsa de sprijin si armonie cu puterea
legislativa, a facut ca in prezent PRINCIPALA
VINA sa fie in curtea Puterii Judecatoresti,
politizata excesiv si imobilizata de criteriile abile de subordonare
politicului sau executivului. Fac referire doar la o singura fraza iesita din
gura vremelnicului presedinte Traian Basescu: „Indiferent care este
rezultatul la Curtea Constitutionala, bani nu exista.”
Fraza ce arata modul CLAR de imixtiune a presedintelui in deciziile
judecatoresti prin aceasta declaratie vicleana,
vizibil insidioasa ce da PUBLIC
tonul de nesupunere executivului si politicii pdl. Fapta a devenit notorie ca
si o CERERE PUBLICA fiind si o AMENINTARE INDIRECTA asupra deciziilor Curtii
Constitutionale. Si ce face Curtea?
Aceste invariabile imixtiuni si infatuarea
excesiva a executivului pentru a desfiinta atat puterea legislativa prin abuzul asumarilor chiar si impotriva
obiectiilor specialistilor de renume ai domeniului (vezi propunerile
Asociatiei magistratilor din Romania) conduce tot invariabil la ifractiunea de abuz
si subminare
a economei nationale[9]
coroborate partial si cu infractiunea de tradare[10] avand in vedere
iesirile publice partinitoare ale vremelnicului presedinte Traian Basescu fie
pentru Rosia Montana fie pentru alte subiecte sau situatii similare
precum achizitiile publice si nu numai. Infractiunea trebuie insa documentata si dovedita
de parchet (deja subordonat
ierarhic) ceeace intra in atributiunile Puterii Judecatoresti
asupra careia se fac iata presiuni de subordonare administrativa, structurala si
decizionala pentru a o determina iminent spre un comportament paralizant, politizat
si de subordonare catre executivul de cel mai inalt nivel.
Cu siguranta insa putem vorbi extinctiv de
tradare[11] in sensul semantic
fata de notiune dar si ca juramant de credinta ca si functionar public prevazut
de Legea
nr.115/1999 privind responsabilitatea ministeriala care
inca din Art. 1 mentioneaza: Guvernul, in
intregul sau, si fiecare dintre membrii acestuia sunt obligati sa isi
indeplineasca mandatul cu respectarea Constitutiei si a
legilor tarii ... iar la art.7 se mentioneaza: aliniatul (1) Intra sub
incidenta prezentei legi faptele savarsite de membrii Guvernului in
exercitiul functiei lor si care, potrivit legii penale, constituie
infractiuni.
Am facut aceste trimiteri semantice si
juridice pentru a atrage atentia in primul rand CETATENILOR asupra NECESITATII
verificarii PERMANENTE si cu foarte mare atentie a declaratiilor la iesirile
publice ale reprezentantilor natiunii aflati in functiune in una din cele trei
puteri, ale partidelor politice sau organizatiilor reprezentative civile dar
mai ales asupra FAPTELOR LOR care in prezent vedem cum conduc iata catre un
veritabil GENOCID[12] mai ales
daca ne referim la efectele “reformelor”
distructive PRIN ASUMAREA RASPUNDERII asupra pensionarilor, mamelor, copiilor,
cetatenilor aflati in nevoie fie cu dizabilitati fie ca si lipsuri
existentiale, profesorilor si oricarei alte profesiuni luate fiecare pe rand in
colimator.
Observati ca sunt indeplinite cerintele
infractionale potrivit definitiei din Condul penal de supunere
a colectivitatii ori grupului la conditii de existenta sau tratament de natura
sa duca la distrugere fizica si,
extictiv, si la distrugerea intelectuala, educationala, morala privitor chiar
si la drepturile politice de
participare ale cetatenilor la conducerea treburilor statului
fapte ce submineaza profund statul de drept si democratia constitutionala.
CARE
CREDETI CA AR FI SOLUTIILE VIABILE PENTRU REVENIREA LA NORMALITATE?
EU
CRED CA AR FI:
1.
AUTOSESIZAREA
puterilor statului, fiecare pe palierul ei demonstrand imediat derobarea fata
de aceste derapaje si actiunea lor ferma si CONCERTATA de eliminare imediata a
disfunctionalitatilor de management inclusiv prin plangeri penale sau civile in
caz de insolventa corectiva civica si normala pentru a nu se ajunge in final la exprimarea vointei populare prin
forme violente. Interesanta cred ca este si propunerea locotenentului
Alexandru Gheorghe daca este citita cu atentie chiar in Comunicatul voit
defaimator al MApN daca avem dorinta reala de corectare a derapajelor. In loc
sa exagereze tendintele de inculpare si arestare la adresa onorabilului
locotenent ar trebui indreptat efortul MApN catre cei care au generat aceste
derapaje insuportabile pentru intregul nostru popor. Cum insa la conducerea
MApN se afla unul din indivizii ce s-au catarat pe scara ierarhica in mod
politic servil, locotenentul nu a dat decat SEMNALUL de SESIZARE pentru cei in
drept si masei de militari ce au jurat credinta tarii
si nu clicii actuale aflata vremelnic la putere.
2.
Nu sunt de neglijat nici
actiunile penale sau civile in nume propriu ale celor alesi UNINIMINAL si care
trebuie sa-si exercite mandatul cu fermitate privind apararea legalitatii si
ordinii constitutionale. In afara de Tusa Adriana - Diana,
in calitate de deputat ales in Colegiul Uninominal Nr. 1 Braila
care a facut plangere penala impotriva faptuitorilor BOC
EMIL si OPREA GABRIEL pentru spre exemplu savarsirea infractiunii
de prezentare, cu rea-credinta, de date inexacte Parlamentului cu privire la
activitatea Guvernului sau a unui minister, pentru a ascunde savarsirea unor
fapte de natura sa aduca atingere intereselor statului, fapta savarsita in
calitate de membru al Guvernului, in exercitiul functiunii, infractiune
prevazuta si pedepsita de art. 8, alin 1, lit b din Legea nr.115 din
28 iunie 1999 privind responsabilitatea ministeriala nu
cunosc, eu cel putin, vreo alta plangere penala sau civila formultata de vreun
parlamentar deputat sau senator vizavi de abuzul asumarii raspunderii in
parlament a unor legi de interes general sau derapajelor de management statal
ale executuvului. Si din partea altor lideri, inclusiv din societatea civila,
rare sunt actiunile coercitive si de
preventie. Afirm acest lucru fiindca personal am cauta sa vad cine si cum
s-a manifestat ferm, preventiv si descurajator, cu plangere in
justitie, pentru a anihila si a combate aceste derapaje viitoare. SCMD a
declansat actiunea VAL DE PLANGERI PENALE. Oare SCMD stie concret astazi cate
plangeri efective sunt activate pana in prezent? Ale mele spre exemplu, in nume
propriu, sunt oare cunoscute si luata in considerare? Ele sunt o forma
democratica de
preventie prin apel la Puterea Judecatoreasca pentru
descurajare si corectarea acestor derapaje inainte
de a se ajunge la violentele stradale sau la un razboi civil. Unde este oare si
VALUL DE PLANGERI ALE SOCIATATII CIVILE? Cand se va trezi ca sa apere statul de
drept prin sesizarile sale?
3.
In caz de esec a primelor doua
solutii nu ne mai ramane decat actiunea ferma a populatiei pina la
corectarea definitiva a acestor derapaje indiferent pe cine vor desemna
revolutionarii sa preia puterea si sa o exercita in numele cetatenilor
Romaniei. Cu riscul
de a avea alegeri in fiecare an sau semestru. Votul
popular este singura forma constitutionala de schimbare pasnica a puterii
decazute in fata asteptarile alegatorilor si tuturor cetatenilor Romaniei.
Puterea se teme iata de aceste alegeri anticipate.
Cum insa, asa cum preciza si domnul Victor
Alistar, presedinte Transparency International Romania, sunt clare tendintele
de santajare a Puterii Judecatoresti prin diferite metode. Ele trebuie aspru
sanctionate pentru asigurarea
separatiei reale a Puterilor Statului si asta in primul rand prin reactia lor de echilibru si
proportionalitate venita din partea acestor Puteri si abia
apoi prin
compensare de catre sociatatea civila si populatia afectata.
Razboiul, fie el si civil, are INTOTDEAUNA
laturile sale de derapaje si „insuccesuri” condamnabile chiar daca se admite „legitimitatea”
lui. Reprezinta insa si RAZBOIUL o ultima alternativa de proportionalitate
in nevoia de restabilire a normalitatii statale democratice. Va implor
PREVENITI-L inainte de a fi prea tarziu.
Cu
stima profunda pentru minunatul popor roman din care fac parte, inginer
electronica si telecomunicatii miltare cu studii superioare de lunga durata (6
ani), licentiat in stiinte militare de comanda si stat major si economist (5
ani) licentiat in management-marketing in afacerile economice internationale,
membru al SCMD filiala Galati,
Lt.col. in retragere
Ioan CEPALIGA
[1] DEX ’98 A SE INFATUÁ mă ~éz intranz.
A deveni foarte fudul; a se crede om superior; a se umfla în pene; a se
îngâmfa; a se împăuna; a se înfumura. /Infauter
[2] DEX ’98 SEMÁNTIC, -Ă, semantici, -ce, s. f., adj. I. S. f. 1.
Ramură a lingvisticii care se ocupă cu studierea sensurilor cuvintelor și a evoluției acestor sensuri;
semasiologie, semantism. 2. (Log.) Teoria interpretării unui anumit
sistem formalizat prin alt sistem formalizat. II. Adj. Care ține de semantică (I 1),
care se referă la sensurile cuvintelor; semasiologic. – Din fr. sémantique.
[3] DEX ’98 SOFÍSM, sofisme,
s. n. Silogism sau raționament
corect din punct de vedere formal, dar greșit din punct de vedere al conținutului (fiind bazat pe
un echivoc, pe utilizarea aspectelor neesențiale ale fenomenelor etc.), adesea folosit pentru
a induce în eroare; p. gener.
argument, afirmație
etc. false. – Din fr. sophisme, lat. sophisma.
[4] DEX ’98 POLÍTIC, -Ă, politici,
-ce, s. f., adj. I. S. f. 1. Știința și practica de guvernare a
unui stat; sferă de activitate social-istorică ce cuprinde relațiile, orientările și manifestările care apar
între partide, între categorii și
grupuri sociale, între popoare etc. în legătură cu promovarea intereselor lor,
în lupta pentru putere etc.; orientare, activitate, acțiune a unui partid, a unor
grupuri sociale, a puterii de stat etc. în domeniul conducerii treburilor
interne și externe;
ideologie care reflectă această orientare, activitate, acțiune. ◊ Expr. A face
politică = a lua parte în mod activ la discutarea și rezolvarea treburilor
statului. 2. Tactică, comportare (abilă) folosită de cineva pentru
atingerea unui scop. II. Adj. 1. Care aparține politicii (I),
care se referă la politică, de politică; politicesc1. ◊ Drepturi
politice = drepturile de participare a cetățenilor la conducerea treburilor statului. Nivel
politic = grad de pregătire a cuiva în probleme de politică generală;
orientare justă în astfel de probleme. Om politic (și, înv., substantivat, m.)
= persoană care are un rol important în activitatea politică, care își desfășoară activitatea
principală în domeniul politicii (I 1). ♦ (Substantivat, n.) Aspect,
element politic (II 1), viață
politică. 2. Care are sau care exprimă o comportare abilă; dibaci, șiret. – Din lat. politicus,
ngr. politikós, fr. politique.
[5] DEX ’98 INSIDIÓS, -OÁSĂ, insidioși, -oase,
adj. Care caută să înșele;
înșelător, viclean, perfid, șiret.
[Pr.: -di-os] – Din fr. insidieux.Sinonim cu PERFÍD ~dă (~zi, ~de)
1) (despre persoane) Care, sub masca aparent binevoitoare, ascunde
gânduri dușmănoase; care înșală încrederea cuiva
trădându-l; viclean; insidios. 2) (despre fenomene, acțiuni, lucruri etc.)
Care este periculos, fără să pară astfel. /Perfide
[6] DEX ’98 PERFÍD ~dă (~zi, ~de) 1) (despre
persoane) Care, sub masca aparent binevoitoare, ascunde gânduri dușmănoase; care înșală încrederea cuiva
trădându-l; viclean; insidios. 2) (despre fenomene, acțiuni, lucruri etc.)
Care este periculos, fără să pară astfel. /perfide
[7] DEX ’98 NAȚIÚNE, națiuni,
s. f. Comunitate stabilă de oameni, istoricește constituită ca stat, apărută pe baza unității de limbă, de teritoriu,
de viață economică și de factură psihică, care
se manifestă în particularități
specifice ale culturii naționale
și în conștiința originii și a sorții comune. [Pr.: -ți-u-]
[Var.: (înv.) náție
s. f.] – Din lat. natio, -onis, it. nazione, fr. nation,
rus. națiia.
[8] CONSTITUTIA ROMANIEI CAPITOLUL III Îndatoririle
fundamentale ARTICOLUL 54 Fidelitatea fată de ţară (1) Fidelitatea
faţă de ţară este sacră. (2) Cetăţenii cărora le sunt încredinţate funcţii
publice, precum şi militarii, răspund de îndeplinirea cu credinţă a
obligaţiilor ce le revin şi, în acest scop, vor depune jurământul cerut de
lege.
[9] CODUL PENAL
Art. 165 Subminarea economiei naţionale Fapta de a folosi o unitate din
cele la care se referă art. 145 (Public Prin termenul public se
înţelege tot ce priveşte autorităţile publice, instituţiile publice,
instituţiile sau alte persoane juridice de interes public, administrarea,
folosirea sau exploatarea bunurilor proprietate publică, serviciile de interes
public, precum şi bunurile de orice fel care, potrivit legii, sunt de interes
public), ori de a împiedica activitatea normală a acesteia, dacă fapta este
de natură să submineze economia naţională, se pedepseşte cu închisoare de
la 5 la 20 de ani şi interzicerea unor drepturi. Dacă fapta prevăzută în
alineatul precedent a produs pagube importante economiei naţionale,
pedeapsa este detenţiunea pe viaţă sau închisoarea de la 15 la 25 de ani şi
interzicerea unor drepturi.
[10] CODUL PENAL
Art. 155 Trădarea Fapta cetăţeanului român sau a persoanei fără
cetăţenie, domiciliată pe teritoriul statului român, de a intra în legătură
cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în
scopul de a suprima sau ştirbi unitatea şi indivizibilitatea, suveranitatea sau
independenţa statului, prin acţiuni de provocare de război contra ţării sau
de înlesnire a ocupaţiei militare străine, ori de subminare economică sau
politică a statului, ori de aservire faţă de o putere străină, sau de
ajutare a unei puteri străine pentru desfăşurarea unei activităţi duşmănoase
împotriva siguranţei statului, se pedepseşte cu detenţiune pe viaţă sau cu
închisoare de la 15 la 25 de ani şi interzicerea unor drepturi.
[11] DEX ’98 TRĂDÁ, trădez,
vb. I. 1. Tranz. A înșela
în mod voit și
perfid încrederea cuiva, săvârșind
acte care îi sunt potrivnice, pactizând cu dușmanul etc. ♦ A fi neloial față de cineva sau de ceva. ♦
A se abate de la o linie de conduită, a dovedi inconsecvență față de o acțiune, de o idee etc. ♦ A
comite o infidelitate în dragoste sau în căsnicie; a înșela. 2. Tranz.
(Despre facultăți
fizice sau psihice) A nu mai funcționa
(bine), cauzând dificultăți.
Memoria îl trădează. 3. Tranz. și refl. A (se) da pe față; a (se) da de gol. – Din
lat. tradere.
[12] DEX ’98 GENOCÍD, genocide, s. n. infracțiune săvârșită în scopul de a distruge
deliberat și sistematic, în întregime sau în parte, o colectivitate sau un
grup național,
rasial, etnic sau politic [Pl. și genociduri] – Din fr. génocide. Iar in CODUL
PENAL Art. 357 - Genocidul
la punctul c) supunerea colectivităţii ori grupului la
condiţii de existenţă sau tratament de natură să ducă la distrugere fizică;
se pedepseste cu detentiune pe viatã sau cu închisoare de la 15 la 25 de ani si
interzicerea unor drepturi.
Rog a-mi permite schimbarea elementelor de tehnoredactare care vad ca pertuba standardul de publicare pe sit. Lipsa standardizarii textului indeosebi din cauza unor paragrafe sau sublinieri din word conduce la o citire greoaie, obositoare. De asemenea am observat ca fontul arial 10 este prea mic vizavi de multimea cititorilor varstnici cu deficit de dioptrii catre care ne adresam.
RăspundețiȘtergereElementele de subsol de care am abuzat intentionat in articol sunt si ele greoaie.
Multumesc anticipat pentru cazul in care vor exista comentarii si mai ales contributii care sa determine o completare pozitiva a ideilor.
Lt.col.retragere
Ioan CEPALIGA
DECE? FIINDCA PUTEM SCHIMBA VIITORUL !!!
RăspundețiȘtergereDece sa fie Romania condusa NUMAI de partide politice in mod inevitabil si nu si de alte forme de organizare, cu lideri? Putem alege, daca vor intelege si vor candida, si reprezentanti ai societatii civile, ai SCMD sau ai altor sindicate etc. fiindca votul UNINOMINAL inseamna tocma PERSOANE si nu PARTIDE. Nu au decat partidele sa faca pe urma COADA pe langa Societatea civila sau SCMD de exemplu pentru a fi bagate in seama daca ele reusesc sa-si schimbe optiunile cu obiectiv ALEGERILE SI CANDIDAREA LPENTRU LOCURILE DIN PARLAMENT.
Calitatea si experienta de management privind ORGANIZAREA, corelata cu democratia specifica SOCIETATII CIVILE poate genera un GUVERN DE UNIUNE NATIONALA FORMAT DOAR DIN TEHNOCRATI sustinuti iata de fortele NOI din parlament - Societatea civila, sindicate, SCMD etc. Este cred o optiune viabila daca ele vor accepta aces obiectiv ce impinge catre SCHIMBAREA LA FATA a vietii sociale si parlamentare diminuiand politicul actual.
Important este ca actuala putere PORTOCALIE sa DISPARA DIN PEISAJUL ROMANESC, DEFINITIV SI IREVOCABIL.
DECE? Findca iata cum "pdl" continua sa-i "joace pe degete" pe USL in DIALOGUL SURZILOR si TIMPUL INSEAMNA BANI. Pentru fiecare ZI intarziere Romania se intoarce cu cel putin cate UN AN inapoi si FALIMENTUL ESTE TOTAL.
Inca din luna Mai 2010, cand derapajele dictatoriale s-au amplificat fara precedent scriam: "SINGURA SOLUTIE pentru a depasi efectele dezastrului national actual creat cu multa IRESPONSABILITATE si sub incidenta faptelor penale de GENOCID si SUBMINARE A ECONOMIEI NATIONALE este CADEREA GUVERNULUI si DEMITEREA PRESEDINTELUI ca principali responsabili si ARESTAREA LOR IMEDIATA. Pe fondul acestor doua masuri RADICALE se pot aplica si celelalte masuri coercitive NUMAI si NUMAI daca celelalte doua puteri LEGISLATIVA si INDEOSEBI JURIDICA inteleg gravitatea momentului si necesitatea sanctionarii IMEDIATE A PUTERII EXECUTIVE. ... Depinde cat de POTENTE si neafectate de CORUPTIE sunt celelalte doua puteri chemate sa STOPEZE CALAMITATEA NATIONALA. Orice INTARZIERE este contraproductiva si da ragaz "GASTILOR MAFIOTE" din toate domeniile sa se opuna cu vehementa schimbarilor ..." exact iata cum fac si acum, cu tupeu si arogamta de neinchipuit.
CCR cred ca TREBUIE DESFIINTATA fiindca s-a situat deja deasupra CONSTITUTIEI situatie dovedibila chiar CU PROBE SCRISE vizavi de plangerile in justitie solicitand cu intampinarea depusa, AMENDAREA rezervistilor militari care au INDRAZNIT sa-i cheme in judecata pe cei de la Curtea Constitutionala.
De aceea am ajuns AICI fiindca puterea judecatoreasca NU A RECATIONAT POZITIV, ECHILIBRAT.
Acum TOATE STRUCTURILE STATALE sunt comprimise de aroganta politicului infiltrat si CURATIREA structurilor va fi o problema OBIECTIV pentru SOCIETATEA CIVILA si SCMD daca si numai daca vor dori sa CANDIDEZE IN ALEGERILE LOCALE, PARLAMENTARE si, dece nu, PREZIDENTIALE. Cu siguranta populatia ii va sprijini mai mult ca pe USL fiindca se cere SCHIMBAREA clasei politice cu forme CREDIBILE si MORALE.
Astept PARERI si COMENTARII avizate pentru SCHIMBAREA opticii SCMD si SOCIETATII CIVILE de determinare si urgentare a acestor alegeri iminente.